Lawatan sambil mencarut!!!

Datok Nobik selepas acara memberi sumbangan.

Bernam, 7 Oct - Menteri dari jambantan perdana Menteri yang memegang jawatan sebagai Menteri Karut Mencarut juga jawatan penting negara iaitu Menteri President, Datok Nobib Rozik pagi ini telah melawat warga Bernam yang sedang nyenyak ketiduran. Beliau yang diiringi menteri-menteri seluruhnya merasa amat dukacita kerana sambutan yang diberi oleh warga Bernam menyambut kedatangan beliau agak kurang memuaskan. Manusia Bernam yang ketika itu masih dialam mimpi basah masih tidak menyedari akan kedatangan Datok serik amat terkejut kerana dikejutkan dengan tujahan buluh runcing dari salah seorang daripada pegawai yang mengeringi beliau.

Datok Nobik yang terkenal dengan slogan 'One Penan One Rape' dalam ceramahnya kepada manusia Bernam memberitahu bahawa tujuan kedatangannya ke sini hanyalah untuk menyampaikan pesanan daripada bekas kekasihnya Altanboya sariboya yang dulunya amat suka singgah ke Tamn Bernam untuk berkaraoke bersama-sama beliau. Salah satu ucapanya yang menarik hati manusia bernam ialah berkaitan Kaum Malanyu yang ada di negara ini. Beliau memberitahu bahawa perkataan 'RAKYAT' yang merupakan perkataan turut temurun sajak dari zaman kesultanan Raja Malanyu dahulu di Malako akan tetap dikekal kan walaupun negara ini mengalami gempa bumi atau serangan gunung berapi. Beliau turut menegaskan bahawa gelaran itu mengambarkan bahawa Semua manusia bawahan yang berada di negara ini kekal berada pada tahap abdi ataupun hamba sepertimana yang diamalkan oleh pembesar dan raja-raja melanyu dahulu kala.

Keputusan itu membuatkan kesemua warga Bernam bersorak-sorak gembira sambil melibat-libas keriangan. 'Anugerah khas daripada Datok Nobik itu bukan sahaja membanggakan Warga Bernam malahan hampir keseluruhan warga Malaysia dikala ini.'..Kata salah seorang daripada manusia Bernam.. Prof.mayat.Dr Pamie mie Lohan. Dalam lawatannya itu Datok Nobik juga sempat menyampaikan sumbangan kepada manusia terdesak Pijarct de erick iaitu koleksi-koleksi porno dari 1009 hingga 2010. Dengan sumbangan itu Datok Nobik berharap saudara Pijart tidak akan merasa siksa zahir dan batin ketika berseorangan.

Dia akhir lawatan ini Datok Nobik memperingatkan agar hamba abdi yang berada di negara ini bersiap sedia menghadapi kemungkinan dirodok sama buluh runcing sama mamat kebal yang datang dari seberang sana. Sebenarnya mamat-mamat itu semua diupah oleh beliau untuk menemani isterinya yang kesunyian di kala malam. Namun di atas ketidakpuasan hati mamat upahan tersebut kerana isterinya Nobik melantak habis semua rendang dibaham isteri Nobik membuatkan golongan ini marah bagaikan orang tak betul. Sekian berita buat hari-hari ini...terima kasih Rakyat.

Wartawan khas Nobik: Edward ariboya

2 comments:

fiRe stOon3 said...

insyaallah brita ni akan masuk dunia jam sepluh pada hari deepavali.

DR.ARIYAPPAN said...

dey!!!!kalo engkorang jangan macam-macam sama ini Dato Nobik..engkorang duduk ini negara kasi elok-elok ini Bernam Geng banyak busuk punya orang tak sekolah punya orang...mau fitnah sama Datok Nobik. Ini kalu saya kasi report sama polis engorang buleh masuk punjara tau..kasi ingat lar..

Post a Comment